Smärta

Har haft ont till och från ett tag. I min högra skuldra / axel. Det är som en nerv som hamnar ikläm ibland och det känns ungefär som någon sticker in en kniv och vrider om. Smärtan håller i sig i någon minut, sen försvinner den och därefter är det ömt och en dov dunkande smärta finns kvar i ett par timmar som antingen avtar eller går över till knivsmärtan igen.

Jag hade muskelinflammation för ett år sedan. Bara det inte är påväg att komma tillbaks...
Dessa knivsmärtor har kommit och gått i ca 10 år. Men så illa som det var för ett år sedan har det inte varit förrän då. Men nu känns det alltså som att det är påväg tillbaka

Någon läkare eller sjukgymnast, eller kanske någon naprapat som läser min blogg som kan komma med tips och råd?

För att lättare peka ut vart jag har ont lägger jag in en vääääldigt pedagogisk bild. *skrattar åt mig själv*



I det avlånga tjocka röda partiet har jag knivsmärtorna som strålar ner mot armen och upp i nacken.
Efter attackerna blir där alltså en dov dunkande smärta som är lokaliserat på samma ställe med lite mindre strålande smärta ut mot de andra partierna.


Händer kanske 5-6 gånger om dagen och då gör det så ont så jag kommer av mig helt. Måste sträcka ut armen i ett visst läge och hålla den så ett tag innan det går över. Får jag massage samtidigt som jag har ont så går knivsmärtorna över fortare.


Vad är detta?? Hjälp mig nu, amatörer och proffs!


Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag har ngt liknande men bara ibland. Mest när jag suttit för länge framför datorn. En massage brukar hjälpa (:

2008-12-13 @ 17:38:12
URL: http://www.metrobloggen.se/sabz
Postat av: Kollegan

60% säker på att det är muskelinflammation, gumman. Du borde kolla upp det, du har ju haft ont länge.

2008-12-17 @ 10:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0