Trolldeg - recept

1 dl vatten
2 dl mjöl
1 dl salt
1 msk olja

Blanda allt till en smidig deg. Går att spara i en plastpåse, eller bränna i ugnen på 100 grader.
Om man vill kan man droppa i lite karamellfärg. Jag gjorde det inte den här gången.

Tyvärr saknar jag bordstabletter i plast, men varsin skärbräda till barnen passar utmärkt att kladda på!

Någon dag när jag får tid ska jag sätta mig och göra lite tomtar med sonen som vi kan bränna i ugnen och sedan måla med vattenfärger. =)




Såhär såg det ut idag när Kevin och Selma var igång med trolldegsbak. =)

Kommentarer
Postat av: zeca63

Jag kom ihåg att du ville vunnit lera till din son hos kaffehörnan. den tävlingen är ju förbi men jag tänkte anmäla mig?! att vinna en ritmall till din son hoppas det är okej...man skulle nämligen nominera bloggare med barn... ha en bra dag min halva namne hehehe kram

2008-12-11 @ 08:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0