Godmorgon!

Nu har jag tagit mig upp för andra gången denna morgon. Vid 5:15 ringde klockan, då var det dags för dagens första uppgift - Ringa älsklingen! Han jobbar också helg. Var tredje, precis som mig. Är skönt att vi har lyckats pussla ihop det så, så vi kan träffas så ofta som möjligt.

Nu ska jag äta upp min avocado och mina två ägg, sen är det dags att smita till pendeltåget.

När jag loggar in nästa gång, från jobbet, så vill jag ha minst 10 kommentarer med lunch och middagstips!
Har ju missat det där med matlåda helt. Jobbar dessutom till kl 21 så två måltider måste klämmas in.

En matbutik finns i närheten, vi har dessvärre ingen spis på jobbet men microvågsugn finns givetvis.

Så, mattips tack. Jag är som sagt helt nollad vad gäller sånthär. =)


(LCHF-kost)

Kommentarer
Postat av: Ida

Fantasin har tagit slut.. Annars hade ja kunnat skrivit nått smarrigt åt dig här.. Men Puss på de iaf gullis,..

2008-11-29 @ 08:30:11
URL: http://angelsintheroom.blogspot.com
Postat av: filiduttan

tryck i dig en halv brie till lunch, en halv till middag lol (varning för förstoppning ;) ) och drick vatten tjatar köp en sallad annars med räkor? ta inte butikens socker-dressing, köp en tub majonäs (kolla vilken som har minst kolhydrater) ät räkor, ägg, majo, lite av salladen (undvik ev majs, rostad lök)... en avokado till mellis med majonäs.... haha.... urk visst är det äckligt med allt fett i början :P var inte rädd för att äta mkt fett... min favvo, en burk tonfisk, häll ut vattnet och klicka i majonäs, rör om..... ibland har jag avokado och hårdkokt ägg i också men svårt att göra ägg i micro ;)

2008-11-29 @ 10:05:13
URL: http://filiduttan.blogg.se/
Postat av: Azer

F'låt men nu klistrar ja in från en blogg som inte är en av dina favoriter men hon kan detta:



Frukost-tips;

1. Bacon & ägg och en stekt tomat.

2. Fil 3% med linfrön och lite torkad frukt

3. Finncrisp med mycket smör och pålägg. Tex Ost och skinka

4. Keso blandat med grädde med frysta bär (bra med protein!)

5. Alla möjliga typer av smoothie! Tänk på att välja standardmölk



Lunch - och middagtips:

1. Alla möjliga typer av sallader, med mycket dressing!

2. Soppor, kelda har goda som man bara kan värma på

3. Lax med ungstekta rotgrönsaker och aioli

4. Kyckling med en fetaost och avocadosallad

5. Omelettpizza. Gör en omelettgrund och lägg på det du tycker om.

Jag tycker att parmesanost, soltorkade tomater, basilika är gott.



Mellanmål/snacks som går att äta varje dag:

1. Nötter! Cashew, pistage, mandlar etc

2. 70% choklad

3. Nöt och fruktblandning (gör en skål hemma och ät då och då)

4. Ost och skinkrullar med smör på

5. Liten bit fet vaniljglass med mörkchokladbitar över (på helgen)



Tänk på att;

- Äta protein såsom kött och fett genom smör, såser etc med en god sallad till

- Dricka mycket vatten

- Aldrig gå runt hungrig, äta mellanmål ofta!

- Saknar du bröd är finncrisp det bästa alternativet

- 70% choklad och nötter är bra snacks! Ät med gott samvete

- Våga äta fett! Köp röd möjlk och fil med 3%

- Hoppa över allt med vetemjöl

- Var försiktig med frukt, innehåller mycket socker



själv måste ja ge upp denna kost för nu har ja börjat med seriös träning så fettintaget måste minskas rejääält.. men skippar allt vad som heter vetemjöl!



ba så du vet så har ja din blogg som en av startflikarna när ja öppnar explorer.. så ja e lite stalker ja hihi!



puss pårej darling

2008-11-29 @ 20:30:06
URL: http://azerol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0