Jag har lagat mat.

Det är sant! Jag har faktiskt gjort det helt själv. Förutom potatisskalandet då. Det stod Helen för.

Stekte lite köttfärs. Blandade i en skvätt pizzasås (hittade roliga burkar på affären. Måste ju testa!)

En liten skvätt grädde och så lite salt.

Mosade potatisen.

Hällde över köttfärsröran i en ugnsform. På med lite tomat och mycket lök (jag tror att ni är tillräkligt smarta för att förstå att jag hackade löken först. Och jag tror också att ni vet hur man gör när man hackar lök så det går vi inte in närmre på.)

Sist men inte minst - Potatismoset på köttfärsröran.

In i ugnen på 225 grader i ca 15 minuter för att få en krispig yta på moset.

Klart!!


Ska ta en fin bild på disken sen.

Kommentarer
Postat av: filiduttan

hahahahahahahhahaha jag DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR.... mera tips, hur gjorde Helen då hon skalade potatisen? vilken skalare? vilken hand? vilken sorts potatis och framför allt, vad var kilopriset? hehehehe

2008-11-20 @ 20:31:15
URL: http://filiduttan.blogg.se/
Postat av: Helen

Jag använde en kromad skalare....skalade med höger hand...tror det var king Edward å kilopriset var 6:98:- asg la dom i en stor kastrull...saltade lite lätt vattnet å lät dom koka sen tills dom vart lagom mjuka :)

2008-11-20 @ 21:10:02
Postat av: filiduttan

Helen, fan dessa tips kommer göra min vardag såååå mkt lättare!

2008-11-20 @ 21:24:08
URL: http://filiduttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0