Min dag

Vaknade första gången vid 5-snåret, alldeles genomsvett och fly förbannad. Hade drömt konstigt. Tur att inte den berörde var inärheten, då hade han garanterat blivit väckt och utskälld. ;)

Somnade iallafall om. Upp igen vid 8. Åt frukost med sonen och förberedde allt som skulle med till dagis. Lade fram viktiga papper som inte fick glömmas. Precis när vi skulle lämna lägenheten ringde Kevins farmor och frågade om jag hade fått hennes mail angående utredningen. Stressad som jag var gick jag utan papprena. Såklart.

Iväg till dagis, barnen var ute. Lämnade sonen på gården, pussade honom hejdå och sprang till bussen. Ringde och väckte älsklingen som tydligen redan blivit väckt av vår kusin.

Väl framme på jobbet var det köer. Hade agentuppföljning, jag gick igenom besiktningen den här gången också. Fixade lönebesked från lönekontoret för att jag missat vilka dagar som jag VAB-at. Slutade i lagom tid, 15.30. Tänk om alla dagar kunde vara så!

Påbörade resan hem. Var hemma vid 16.45. Smet upp och fyllde i Försäkringskassans jäkla blanketter, tog med frågeformuläret angående utredningen och halvsprang till dagis.

NU är vi hemma sedan någon halvtimme tillbaks. Ska röra mig mot köket för att värma upp pannkakorna som blev över sedan i förrgår.

Sen blir det till att natta sonen. Återkommer till bloggen när han har somnat för natten och när jag har hängt tvätt och tagit tag i middagens disk. =)

Hur har ni haft det idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0