Trött, men får inte sova

Min jacka låg i tvättmaskinen och blev ren. Var tvungen att hålla mig vaken tills tvätten var klar så jag kunde hänga upp den på tork, annars blir det kallt imorgon.

Satt och lade in veckans räkningar för betalning på internetbanken. Har börjat göra det nu allteftersom de dyker upp, eftersom jag är så otroligt slarvig med papper. Måste få ordning och reda på min totalkraschade ekonomi...

Vad har jag mer gjort?

Jo, jag tog tag i det skabbiga badrummet. Iallfall nästan helt. Är svårt att få det så det känns fräscht, eftersom det är så fruktansvärt hemskt vad gäller golv, väggar och inredning för övrigt. När man duschar så rinner allt vatten ut i mitten av golvet och där ligger det kvar. Fel-lutat golv. Det rinner liksom ner vid väggen och ut på golvet så duschdraperiet gör knappt någon nytta. Dessutom stinker det avlopp. Har rensat avloppet flera gånger samt haft hit hyresvärden eftersom det blir totalstopp titt som tätt. Stoppet lyckas de rätta till, men stanken blir jag inte av med.

När jag skrev på kontraktet för den här lägenheten för två år sedan så sas det att jag skulle få badrum och toalett renoverat inom några månader, eftersom det ändå ska stambytas. Än har det inte hänt något. Trots det betalar jag nästan 7000:- / månad för min trea. Jag får väl stå ut med avloppsstanken ett tag till. Lägenheten är fräsch för övrigt som tur är, bortsett från badrum och toalett.

Lite före-bilder, klicka på dem så blir de större:

 Den otroligt moderna och fräscha golvmattan. Love it!

 Underbart vackert badrumsskåp. Och kaklet som jag bara älskar!

 Mitt toppmoderna torkskåp. Min ovikta tvätt och min tystgående tvättmaskin.

 Badkar, handfat och kran i retrostuk. För att inte tala om mitt snygga duschdraperi!


Ja, några efterbilder har jag inte orkat tagit. Har iallafall vikt tvätten och lagt in den i garderoberna, diskat sonens badleksaker, torkat ur handfatet och svabbat golvet, samt hängt upp nya tvätten på tork och laddat en ny maskin.

Ingen idé att skrubba badkaret eftersom tvättvattnet rinner ut där och skrubba kakel har jag ingen ork till idag.

Nu ska jag sova!



 


Kommentarer
Postat av: Therese

Vad tråkigt med ett så "skabbigt" badrum eller vad man nu ska kalla det.. Speciellt när hyran är så där..

Jag flyttar snart till en 4:a för 5300kr.. Och då får vi 2 fräscha badrum. Eller ja, en toa och ett badrum..

2008-11-16 @ 23:20:23
URL: http://eiraheidemo.blogg.se/
Postat av: Annie

Vad då... é de någe fel på tvättmaskinen ? hehe

2008-11-17 @ 22:10:00
URL: http://annieslivochtankar.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0