Konsten att slå fler flugor i en smäll

Gårdagen då.

Dagen började med sonens utredning, där vi inte hann klart på grund av lite koncentrationssvårigheter. Ska göras klart idag men då följer hans pappa med honom så jag kan jobba.

På hemvägen ringde Kim och var helt förstörd. Stackars Leo hade rullat ur sängen och slagit i huvudet och betedde sig inte riktigt som vanligt. Jag och Kevin hoppade av pendeln och vände in till stan igen och mötte upp dem.

Efter ett par timmar på SÖS blev vi vidareskickade till Karolinska. Kevin blev upphämtad av sin pappa.
Leo ville de ha under observation under en tid eftersom han fått en kraftig hjärnskakning. (Nu är han dock hemma igen)

Jag passade på att få ont i magen och  rejäla sammandragningar när jag ändå var på sjukhuset. Gick till gyn och hämtade lite penicillin. Urinvägsinfektion...

Bebis mår bra och jag var i v 16+3 sent igårkväll. Precis exakt enligt mina uträkningar!

Nu - Jobba vidare.



Läkaren ville vara snäll och informera (även fast det är rätt så logiskt) om att sex är big nono när man har prematura sammandragningar. Inga problem. Jag har klarat mig i snart två månader och kan garanterat hålla ut ett bra tag till.

Tappen var iallafall 4,5 cm lång. Och det är positivt. Den är opåverkad med andra ord. :)

Moderkakan ligger lågt och i framvägg. Detta förklarar blödningarna jag hade i första trimestern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0