MVC-besök v 20+1

Så har man varit iväg igen, men blev väldigt besviken.

Min barnmorska som jag tyckte så mycket om har slutat och jag har fått en ny, som inte verkar ha koll. Hoppas att det var ett felaktigt första intryck annars kommer jag att byta. Hon fick inte in hjärtljuden och började fråga om jag känner rörelser. "Ja" sa jag och tog den där apparaten själv och visade vart Adrians hjärta låg. Fick in hjärtljuden själv på bara någon sekund. Jag har övat med min hjärtljudsmonitor här hemma. Barnmorskan visste inte att sådana existerade på marknaden. Hallå liksom!!

Värdena såg bra ut förutom Hb som låg lite lågt. Järntabletter blir det nu, vilket jag avskyr...

Blodtryck 100/60
Ingen äggvita
(tack och lov)
Hb 94
Hjärtljud 140 slag / minut



Kevin var med, men han var inte så intresserad. Han satt mest och lekte med sina bilar. Jag frågade honom om han visste vad det var som lät. "BÄÄÄÄÄBISEN. Min LILLEBROR. AAADRIAN" svarade han och körde vidare med sin bil. ;)


Snart ska vi bege oss ner till valborgsmässofirandet och kika lite. Mys!!

Kommentarer
Postat av: Annie

Vad hade du för BM förrut då/nu ?

Var ni och kollade på brasan ? Missade dig/er :-(

2009-05-01 @ 08:06:50
URL: http://annieslivochtankar.blogg.se/
Postat av: sabz

Varför gillar ingen att ta järntabletter?

2009-05-01 @ 22:37:06
URL: http://www.metrobloggen.se/sabz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0