Vecka 17+6 idag och jag klarade pressen!!!!!

Fostret: Huvudet är cirka 4 cm i diameter, medan fötterna är cirka 2 cm långa. Nu märker fostret om det är ljust eller mörkt utanför magen, även om ögonen är stängda. Fostret sväljer fostervattnet och kan till och med skilja mellan mammans intag av söt respektive besk föda. Om det är sött sväljer fostret mer vatten och om det är bittert så grimaserar det istället.

Vet ni om att idag är sista dagen man i Sverige får göra abort? Helt utan några frågor. Utan att någon kan hindra dig.
Läs texten ovanför och kika gärna på bilden till vänster och bilda er en uppfattning om vad det är man egentligen pysslar med.



Så till rubriken: Jag klarade pressen!

I mer än tre månader har jag fått höra från vissa rikspuckon vad jag ska göra med min kropp och varför. Jag har varit på abortmottagningen, fick en tid för abort men klarade av att inte genomföra den, trots påtryckningar.

Inom fem månader kommer bebisen. Jag skulle vilja höra rikspuckona berätta för barnet att de helst inte ville att det skulle existera. Eller nej, såklart vill jag inte att någon kastar det i ansiktet på mitt barn. Men ärligt.

Skulle ni tycka det kändes okej att lämna et barn ensamma med någon som de facto ville se det dödat?

Tror inte det va...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tummen upp! Hur kan man försöka få någon annan att ta bort sitt barn för att det "inte passar dom"? Det är ju lika idiotiskt som om du skulle säga, "nä alltså jag vill inte att ni ska ha kvar era könsorgan nu skär vi bort dom.... utan bedövning" typ.... :P

2009-04-13 @ 21:01:32
Postat av: filiduttan

Det var jag som skrev de där alltså ;)

2009-04-13 @ 21:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0