Bra dag!

Efter en halvjobbig natt blev det trots allt en  bra dag.

Iväg till dagis där Kevin trivs som fisken i vattnet. Sen vidare till spec-MVC för nytt ultraljud - en såkallad viktskattning.

Pojken beräknas nu väga ca 2600 gram, vilket är alldeles utmärkt. Om han fortsätter följa kurvan så kommer han väga cirka 3400 när han föds och det är ju ganska exakt vad de "ska" väga när de är färdigjästa. Blodtrycket låg bra och vi pratade lite om igångsättning och kejsarsnitt, vilket läkaren avråder ifrån. Jag håller med läkaren, jag ska försöka hålla ut. Just nu är det okej med sömnen så jag känner att jag har krafter ett tag till.

Dagishämtningen gick också utmärkt. Fint väder är det  nu också och Kevin vill iväg och bada. Funderar lite på om vi orkar ta oss iväg nu eller om det blir ett kvällsdopp lite senare. Vi får se!

Kevin har förresten redan börjat prata dialekt. Det gnälls som attan här hemma. Låter rätt charmigt faktiskt.



KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0