Hmm

Falsklarm? Nja.

Regelbundna sammandragningar? Ja.

Förlossningsvärkar? Nej

Gjorde vaginalt ultraljud. Tappen är nästan borta, är bara en cm kvar (från 4 cm som det var vid sista mätningen i samband med tillväxtultraljudet)  och jag har börjat öppna mig. Buktande hinnblåsa.

Då jag fortfarande har 5 veckor kvar till beräknad förlossning ville läkaren (och jag, iallafall halva jag) försöka lugna ner förloppet. Fick en bricanyltablett vilket fungerat sisådär. Läkaren ville ha mig kvar över natten, men jag kände  mig inte alls sugen på en natt på sjukhus. Fick åka hem när jag frågade.

Vi är väldigt trötta just nu. Var inte hemma förrän kl 5 i morse. Kevin vaknade kl 10 så det var bara för mig att knalla upp. Ligger just nu på soffan och har lite känningar. Har mer molvärk idag men sammandragningarna är inte längre regelbundna tack vare bricanylen.


Ena delen av mig vill ha kvar honom i magen i ett par veckor till.

Andra delen av mig vill ha ut honom nu för det är förbannat jobbigt fysiskt nu.


KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0