Sömnlös

Nu har jag intagit soffan igen!

Gick och la mig vid 23.30 efter att ha vilat på soffan hela kvällen, dock utan sömn. Innan sänggående tog jag två alvedon. Vaknade igen vid kl 2, 3.30, 5 och slutligen nu kl 6.30 för att jag inte står ut. Det kryper i kroppen. Har halsbränna. "Mensvärk" har jag. Sammandragningar, tyvärr inga regelbundna. Myggjävlar som ska irritera med sitt surrande och kliande myggbett. Är tungandad - känns som en början till allergichock, det är varmt och jag kan bara ligga på sidan annars får jag ingen luft.

Svullen har jag också blivit. Vaderna är som stockar, tårna som prinskorvar och händerna börjar så sakta öka i omfång även de. Har gått upp två kg på bara två dagar och blodtrycket som mättes på förlossningen natten till i måndags var något förhöjt. Det låg på 105/85 mot tidigare 95/55. Läcker inte protein så än är det ingen havandeskapsförgiftning. Oron sitter tyvärr i. Jag om någon vet ju hur fort det kan gå innan det slår över och blir akut.



JAG VILL INTE VARA GRAVID LÄNGRE

Kommentarer
Postat av: Malin

Nej nu är det verkligen inte roligt, han får max stanna till 37+0. Orkar man 2 veckor till?

2009-08-11 @ 09:10:49
URL: http://skruttensmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0