Hallå hej!

Nu blev det några dagar mellan inläggen igen! Anledningen till detta förstår ni säkert, det är fullt upp med två små barn och ett hushåll att försöka hålla rent.

Wille växer och blir stor och är väldigt mammig. Visserligen sover han rätt mycket, men han ska allttid somna i min famn, med näsan intryckt i min armhåla av någon anledning. Han kanske blir extra sömnig av ångorna, vem vet! ;)

Massa funderingar kring jul finns det. Hur man ska lägga upp det för att hinna med allt. Julen ska ju vara lugnets högtid, men så är det inte här vill jag lova. Ibland känns det som att det räcker att fira jul själva hemma med barnen. Tänk vad lugnt och skönt det skulle vara!

Kevin har haft ett hektiskt schema på förskolan. De har promenerat till Tomtens stuga och fått varsit paket av Tomten själv. Luciafirande har de självklart haft också, fast herrn ville inte vara med när det var dags att sjunga för föräldrar och släkt. Han slapp. ;)

Varje dag sedan den 1/12 har de haft julkalenderslotteri. Pepparkakor i form av hjärtan är upphängda, med respektive datum på. Barnen drar lott om vem som får dagens pepparkaka och Kevin kom stolt hem med pepparkaka nummer 17.

Idag är jag halvt barnledig. Kevin har tjatat i flera dagar om att få sova hos en kompis, så det fick han. Viktigaste packningen var TV-spelsdosan. De skulle spela tre på Mario cart och då behövs ju såklart varsin dosa.

Första frågan om att få ta hem en dagiskompis har kommit också.


Kevin - Mamma, kan inte T få komma hem och leka med oss? Han måste hjälpa mig med Mario och hitta prinsessan!

Jag - Javisst får han det, men jag har inte hans telefonnummer så det blir lite svårt just idag.

Kevin - Jag vet vad han har för nummer!!!

Jag - Jasså?

Kevin - Han har telefonnummer 112 ring det mamma säg att han ska SKYNDA sig för han måste hjälpa mig NU!






Goa unge... ;)





William och jag på Kevins Lucia-firande





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0