En jättefin text

Ljus och värme

Text & Musik: Åge Aleksandersen, översättning av Benny Borg.



När mörkret nu har sjunkit ned, går jag stilla genom rummet

och många känslor drar i mig, vad ska framtiden ge?

För det arvet du ska bära, kan bli tungt att ta med sig.

Kommer frågor? Kommer klander? Kommer misstanke om svek?


Ref.

Solen som gick ned ikväll, den skall skina för dig min kära,

och fågelns frihet skall nog visa väg, och det skall bli

mycket ljus och mycket värme. Tro och hopp det får du med dig.

Många tårar, tunga stunder, är jag rädd för att det blir.



När solen jagar natten bort, så kryper du intill mig.

Jag gömmer alla tunga tankar, som fanns där igår.

I liv och skratt Du frågar mig om regnet och om solen,

och svaren som jag ger dig hade inte jag igår.


Ref.

Solen som gick ned ikväll, den skall skina för dig min kära,

och fågelns frihet skall nog visa väg, och det skall bli

mycket ljus och mycket värme. Tro och hopp det får du med dig.

Många tårar, tunga stunder, är jag rädd för att det blir.



Den här låten spelades av Wahlströms i programmet Dansbandskampen och är en av de låtar som spelas flitigt här hemma just nu.

D och jag lyssnade också mycket på den och vid ett tillfälle var han framme och klappade mig på magen. Detta var innan vi visste att det faktiskt fanns något som växte därinne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0