Konsten att parera illamående

Först måste jag bara påpeka att det är jävligt drygt att gå och må spyilla heeeela tiden!!

Men, jag försöker med det mesta för att det ska kännas bättre.

Ringde runt lite igår och i förrgår för att få tag i en läkare som kan skriva ut lite "antimåillatabletter".

Som vanligt när man har med läkare att göra så blir man runtskickad.

Första samtalet gick till MVC. De hade ingen telefontid just då. Vidare til Vårdcentralen. De tog inte emot mig, det är MVC som har hand om sånahär besvär. Gav upp för den dagen.

Igår ringde jag återigen MVC. Läkartid den 9/2. Ja just. Det är LÅNGT kvar dit, jag har liksom ingen energi kvar. Barnmorskan tyckte att jag skulle  vända mig till Gynakuten istället. Visst, det kostar 300 spänn och jag kanske inte är akut jättedålig, ni vet sådär sjuk så man inte kan stå på benen och vrider sig av smärtor...

Jag åkte dit iallafall. Fick sitta i några timmar i väntrummet. Jag mådde bara illa så någon gynundersökning hade jag inte räknat med, men läkaren med läkarstudent ville prompt kolla om det var något därinne så det var bara att fläka upp sig. Igen. Ett jäkla spretande på mina ben är det...

Iallafall. En varm känsla spred sig i kroppen när jag låg där med bena i vädret och en stav i muttan. Nej, inte en sexuell varm känsla. Jag fick nämligen se ultraljudsskärmen. Och vet ni?????

En söt liten böna ligger i min mage. Med ett stort huvud och minirumpa. Och med ett hjärta som slår jättefort!!!

Vårt lilla mirakel! =)

Bebisen mår alltså utmärkt, men jag är inte lika kry. Hade lite dåliga värden så läkaren sjukskrev mig i 2,5 vecka och skrev ut nån medicin som jag ska hämta ut alldeles snart.

Men...

Nu spyr jag med glädje! Bebisen mår ju bra - Det är huvudsaken! =)


Kommentarer
Postat av: Anna

åh vad kul att du fick se lill bebisen! :D

hoppas du får må bättre nu med nya tabletterna.

2009-01-28 @ 12:30:51
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Postat av: angelica

åhhh vad mys.. att få se bebisen alltså

2009-01-28 @ 12:33:29
Postat av: Azererola

Åhh så bra.. haha alla börjar med "åååh".. ;)



hoppas allt blir bättre nu och knarket funkar.. puss på däj å bebben å knevin i mängder!

2009-01-28 @ 13:26:27
Postat av: Annie

Vad skönt Jenny!!!

Alltid lika skoj att få se hjärtat slå, å vilken lättnad de måste vara för dig efter alla tråkigheter?! (vet ju själv)



Hoppas att pillren hjälper oxå, för illamående é inte skoj!

Postat av: filiduttan

ohhhh va kul se lilla mirakelbönan <3 hoppas du slipper må så himla illa med nya medicinen, vet precis hur hemskt det är som att vara sjösjuk eller ha en jävla seg influensa...

2009-01-28 @ 17:39:45
URL: http://filiduttan.blogg.se/
Postat av: Kristin

Det är en underbar känsla när man får veta att det ser ut att stå rätt till där inne!

2009-01-28 @ 21:41:33
URL: http://winnertaco.blogg.se/
Postat av: Kim o Leo

Härligt med varma känslor när man har saker där ;-) men ännu härligare att skrutten mår toppen, du får ju dela med dig nu ;-)

2009-01-29 @ 00:21:30
URL: http://mylifeasgizzy.blogg.se/
Postat av: Bönans Faster

:) Va bra att mitt brors och dit barn mår bra :) vad tror du att det blir för något? om det blir en liten pojke igen eller en liten flicka ? Jag kan knappast fatta att jag ska bli faster :O men spännande i alla fall..

2009-02-04 @ 12:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0