Dags att börja injicera

Jävla skit också....

Var hos barnmorskan idag och mitt järnvärde höjs inte trots järntabletter så nu måste jag antagligen börja få injektioner. Gillas INTE. Dels mår jag dåligt av järnet, dels avskyr jag sprutor. Ingen bra kombination alltså. Men, måste man så måste man.

Allt annat var perfekt. Blodtrycket låg som vanligt och magen har plötsligt växt så mycket så jag ligger straxt över mittlinjen på kurvan. Känns skitbra! Hoppas att Adrian växt i samma takt, men det återstår att se på fredag.

Tungt var det dock att gå hela vägen men nästa gång följer mamma med, så då blir det bilskuts. Tack och lov. ;-)

Annars har det varit en bra dag. Har haft en vän på besök och får även nattligt besök av densamme. Vi käkade mumsig mat förut och ikväll blir det soffmys.



KRAM!

Kommentarer
Postat av: sabz

Du får börja äta mkt jordgubbar och mkt blodpudding helt enkelt!! :D

2009-07-23 @ 21:20:03
URL: http://www.metrobloggen.se/sabz
Postat av: Camilla

Förslag på järnrika maträtter

# Fullkornspasta med rökt skinka, tomatsås, broccoli

# Köttfärssås, spagetti, paprika

# Blodpudding, bacon, vitkålssallad

# Köttgryta, kokt potatis, brysselkål

# Levergryta, ris, blomkål



Vegetariska rätter

# Linsbiffar med ris och rivna morötter med apelsin

# Böngryta med cashewnötter och blandad sallad

# Grönsaksgratäng med bön-/paprikasallad, vinägrett

# Vegetarisk moussaka med sallad på babyspenat

# Nässelsoppa med fullkornssmörgås

# Sojabiffar med jordärtskockspuré och gröna ärtor

# Spenat- och valnötspaj, sallad med marinerade bönor



Drick gärna C-vitaminrik juice och avsluta med frukt som innehåller C-vitamin.

2009-07-24 @ 00:34:27
Postat av: Kaosets Gudinna

Åh, tack Camilla för tipsen! Är allt bra med dig? Kram

2009-07-24 @ 00:39:27
URL: http://kaosetsgudinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0