Det här med kommentarer

Förra graviditeten:

Men oj, är du SÅ långt gången? Det syns ju knappt att du är gravid!


Den här graviditeten:

Va?? Är det så lång tid kvar? Ska man vara sådär stor redan nu?


Tur att man inte tar illa upp. Jag har verkligen sett fram emot att få min stora, runda och fina mage. Den dök ju inte upp förra gången. Själv känner jag mig inte så himla stor, även om det är lite otympligt ibland och bäckenet säger ifrån om jag står eller går för mycket. Men det är ju normalt. Jag har knappt gått upp något i vikt heller. Räknar man från i julas (då jag blev gravid) till idag så handlar det om 3 kg. Från inskrivningen till idag är det 6 kg. Jag tappade en hel del där i början med tanke på mitt illamående.


Glad, det är jag!



Håller just nu på och lagar mat. Fisk och potatis. Det sägs ju att man som gravid ska äta fisk tre gånger i veckan. Det rådet kan jag erkänna att jag absolut inte följt. Fisk är gott, men jag  vet i sjutton hur man tillagar den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0