Jävla kropp

Sammandragningar var 10 minut har det varit sen 16-tiden.  Tog en bricanyl, försökte vila vilket inte gick så bra med en liten Kevin som inte ville vara still. Mamma kom, hon sa åt mig på skarpen att det inte går längre och jag känner likadant men vill ju inte lämna bort honom. Men min kropp säger ifrån, det känns som att han vill komma ut närsomhelst.

Jag har inte gjort något direkt ansträngande idag heller. Har inte gått längre sträckor, mest suttit stilla.

Bricanylen hjälpte något, fick sammandragningar men inte så starka, blev bara lite andfådd. Åkte och lämnade Kevin på hans farföräldrars lantställe och jag bara gråter. Men vad ska jag göra? Jag kan inte, det går inte. Känner mig totalt värdelös.

På hemvägen blev det riktigt jobbigt igen. Försökte bita ihop, ville inte oroa chauffören. Men det gick nog inte att dölja.

Nu är jag hemma igen, har tagit ytterligare en bricanyl, lite tidigare än vad jag "får" (får ta tre om dagen och det blir var 8:e timma. Nu hade det gått 5 timmar.)

Bara det ger sig nu. På hemvägen har det gjort ont var 3-5 minut, riktigt ont kanske var 10:e.  Tabletten ska verka inom 1,5 timme annars måste jag in igen och det vill jag inte. JAG VILL INTE.........


*gråter*

Kommentarer
Postat av: Annika

Du är en stark underbar kvinna och mor. kämpa på snart kommer skrutten ut och vad du kommer ha härligt då =D tänker på dig

2009-07-07 @ 22:29:17
URL: http://animissen,blogg.se
Postat av: anna

Du är den sista på jorden jag skulle kalla värdelös!!Ingen är så stark och kämpar som du!! Glöm aldrig det! p&k

2009-07-08 @ 04:29:55
URL: http://strawberrrry.blogg.se/
Postat av: Fia

Ååååh, inte fan är du värdelös ! Inte nånstans ! Du kämpar och gör ditt bästa i alla situationer, du är stark !!!



Hoppas du får vila lite nu och att bebis håller sig inne ett tag till. Många kramar. <

2009-07-08 @ 10:55:00
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/
Postat av: :)

jag finner det osannolikt att de skickar hem en kvinna med pågående värkar som kommer var 3-5 minut.hur kan du påstå att du har kraftiga sammandragningar och måste ta bricanyl som är så starka, de måste du ta vid minsta känning. om man har såna sammandragningar som du påstår dig ha, så är man beordrad sängläge. man kan inte festa hela tiden. gång och bilturer (cruising) sätter igång sammandragningarna väldigt lätt

2009-08-01 @ 22:55:33
Postat av: Kaosets Gudinna

Anonym: Varför är det osannolikt att min sons farmor låter mig åka ifrån landet? Och vart har jag skrivit att jag inte ska ta bricanyl vid minsta känning? Det har jag blivit tillsagd att göra, men man får inte proppa i sig hur många som helst på en gång. Sängläge har jag inte då tappen inte påverkas nämnvärt av sammandragningarna. Och festar gör jag knappast heller. Jag är i dagsläget beordrad vila, men inte sängläge. Kortare promenader är helt okej. =)

2009-08-02 @ 10:57:14
URL: http://kaosetsgudinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0