MVC-besöket gick bra!

Är idag i vecka 31+1. Tiden går fort!

Nästan alla värden såg bra ut. Ingen äggvita, lågt och fint blodtryck på 100/60. Hjärtljuden låg på 140 och SF-mått 29. Det enda som inte var så bra var järnvärdet. Sist jag var på MVC tog de ferritinprov för att kolla järnhalten i blodet.

Ferritinvärdet i en vuxen kvinnas blod ska ligga mellan 13 - 150 µg/L. Mitt låg på 3. Lite lågt alltså.
Så, nu måste jag käka tre järntabletter om dagen i en vecka, då nytt prov tas. Jag avskyr järntabletter men nu måste jag nog ta dem iallafall...

Men. Järnbrist är inget farligt och innebär ingen risk för varken mig eller barnet om Hb inte sjunker under 70. Mitt senaste Hb låg på 102 så än finns att ta av. ;-)



Nu ska jag fortsätta måla!

Kommentarer
Postat av: Ullis Gullis

man får förstoppning av järntaletter va..? hua :P

2009-07-18 @ 23:48:03
URL: http://azerola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0