DNA-prov eller ej?

Det har varit mycket idag och då är dagen inte ens över ännu.

Somnade infe förrän kl 3 pga huvudvärken. Men idag är den borta tack oh lov. Var uppe 8.30, duschade, släppte in en karl som installerade bredbandsuttag, gjorde mig iordning snabbt och åkte in till stan för att möta upp min son och hans pappa.
Läkarbesök var det för sonens del. Han fick OK-stämpel i rumpan av doktorn.

Vi blev tillfrågade om vi ville ta blodprov på honom för att fastställa orsaken till diagnosen. Om det beror på ärftlighet eller ej. Jag tackade ja men ville inte ta prov på honom idag då han inte var förberedd alls på det. Men nu har jag efter lite fundering och bollande med en vän kommit fram till att han ska få slippa det provet.

Jag menar, det är som det är. Diagnosen har han oavsett. Och vad gör det för nytta för oss att veta om det är genetiskt eller inte? Den enda anledningen jag kan tänka mig är väl om han i framtiden vill veta inför eventuell bebisverkstad. Men då får han ta det beslutet själv, om han vill veta om det är genetiskt eller ej. Det är ingenting som jag som förälder har med att göra. Faktiskt. Eller vad tycker ni?

Jag har iallafall bestämt mig. När remiss för provtagning kommer med posten så river jag den.




Efter sjukhuset tog vi bussen till Hornsgatan och Babyproffsen där jag hämtade ut mitt gratispaket, se bild ovan!
En blöjhink från Angelcare och en massa annat smått och gott. Perfekt ju!

Därefter tog  vi en fika på Kevins "faboritställe". Ett café på Hornsgatan. Precis bredvid låg det en asiatisk butik och jag kom att tänka på grannen som behövde en accesoar inför en möhippa med tema Asien. Så jag köpte en söt liten väska till henne. Hoppas den blir bra!

Hem, lassade av grejerna, sen gick jag till Kevins numera gamla dagis och tömde hans låda. Känns sorgligt samtidigt som det känns bra.

Nu är jag helt färdig i kroppen. Har jobbiga sammandragningar som kommer och går så jag behöver vila.



Ha det fint allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0