Ojoj

Idag gick jag visst in i graviditetsvecka 27.  Vecka 26+0 alltså, för er som förstår de termerna.

Imorgon är det dags för tillväxt-UL. Så imorgon kväll kan ni förvänta er nya ultraljudsbilder. =)

Sitter vaken och väntar på samtal. Som vanligt vid den här tiden på dygnet. Dagen har varit bra. Den värsta deppigheten är borta tack och lov. Jag och Kevins pappa har varit på möte på Habiliteringen (Autismcenter för små barn). Vi fick en massa information och en hel del bra konkreta tips på hur man ska hantera vissa situationer.

Nyckeln är att uppmuntra hela tiden som Kevin gör något bra och att ignorera uppmärksamhet när han gör något dumt.

En annan viktig detalj som vi gick igenom var det här med visuellt stöd i form av ett dagsschema. Jag ritade iordning morgondagens schema direkt när jag kom hem och Kevin nappade direkt.

"Mamma får jag ta med mig teckningen till dagis imorgon? Då kan jag visa fröknarna och mina barn vad jag ska göra när jag kommer hem"

Känner dock att jag måste öva på mina konstnärliga förmågor. Har bättre anlag för abstrakt konst, tror jag bestämt.


<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt! Passera 30-veckors gränsen MINST!

2009-06-11 @ 08:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0