Totalt vansinnig!!!!!!

Kommer ni ihåg incidenten på sonens förskola förra veckan?

Jag har skrivit brev till samtliga föräldrar och delade ut dessa i barnens lådor med information om vad som hänt och även informerat dem att jag kommer anmäla händelsen. I brevet bad jag föräldrar höra av sig till mig om de har varit med om liknande händelser för att kunna göra en gemensam anmälan, eftersom det har hänt flera saker och varit flera så kallade krismöten, utan att några åtgärder vidtagits.

MEN.

Rektorn såg mig dela ut dem och tog alla breven! En handfull föräldrar hann iallafall få det och en av dem såg och hörde när rektorn konfronterade samt tog de andra breven från barnens lådor. De som hann få det stödjer mig till 100% och kommer att kontakta mig så vi kan hjälpas åt med detta. Mamman som såg det sa till mig att stå på mig, att det var självklart att detta ska komma fram till föräldrarna.

Enligt rektorerna fick jag inte sprida ut sådan information. Men vad? Jag berättade om det som har hänt MIN SON. Jag har inte namngett personal som arbetade den dagen. Inte heller namngett andra barn.

De verkar vara lite skitnödiga nu. Jag ger mig inte. SPECIELLT INTE efter det här.

Kan någon förklara varför inte de andra föräldrarna på förskolan ska bli informerade om vad som pågår?

Nu är det krig vill jag lova.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Självklart har alla föräldrar rätt att veta. Men det kanske inte är rätt väg att gå att dela ut brev, det bästa vore ju om rektorn självmant kunde gå ut med det och agera på ett proffesionellt sätt och informera både om det inträffade och vad som kommer att hända nu, hur det kommer att följas upp och hur det ska förhindras att det händer igen.



Men du kanske redan har försökt få rektorn att göra detta utan respons? Självklart ska man inte undanhålla sånthär, mycket bättre att var öppen med det och visa att man gör allt för att det inte ska hända igen!

2009-06-03 @ 21:41:04
URL: http://winnertaco.blogg,se
Postat av: Farmor.

Det var bra det du gjorde,men ibland ska man gå till högsta nivå. Skriv till kommunens politiker och säg då att breven blev beslagtagna av rektor. Eller ännu bättre: Ring er lokaltidning och berätta allt som hänt

och jag menar Allt.Man ska alltid gå till toppen på pyramiden:Då blir dom rädda och då åtgärdas problemet!

Lycka till! Du måste slåss på högsta nivå.Inte som föregående sa,vänta på rektors agerande.Hon vill nog tysta ner allt för hennes egen skull,annars hade breven fått delas ut!

2009-06-04 @ 07:00:57
Postat av: Annie

Har nog missat... (fasten att jag tycker att jag läser då och då) vad har hänt ?

Postat av: Camilla

Hejar på dig!!

2009-06-04 @ 19:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0