Man jävlas inte med en gravid kvinna...

Det hände en sak på jobbet idag. Eller det hände många saker som alltid. Men speciellt en sak som gjorde mig riktigt förbannad och ledsen.

Om man nu ska vara paragrafryttare så måste man väl kolla upp paragraferna först?

Oj vad jag kommer få skit för att jag skriver det här. Men jag blir så arg.

Ni bryter mot lagen. Det accepterar inte jag. Och jag kommer att gå vidare med det här tills vi får en rätsida på det.

För MIN och MINA KOLLEGORS skull. Det är många som har blivit felbehandlade på grund av överordnade som inte kan Svea Rikes Lag.

Jag vill att mina chefer ska få en ordentlig utbidning och ha ordentlig coaching i sina yrkesroller. Är det för mycket begärt?

Man har RÄTT att vara hemma för vård av barn, oavsett om det handlar om en timme eller en vecka, om frånvaron beror på barns sjukdom.

Man har RÄTT att vara hemma för vård av anhörig vid en nära anhörigs bortgång eller svår sjukdom.

Bara två exempel av alla. Detta står klart och tydligt i arbetsrättslagen.

Imorgon blir det möten med överordnades överordnade. För jag är irriterad och inte en sån som håller käften när jag och mina kollegor blir felbehandlade.

Sådetså.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker det är bra att du står upp, för dina vänner/kollegor, Fem stjärnor till dig :) Du förtjänar det, Kramar Ronja

2009-03-25 @ 21:26:39
Postat av: Isabelle

Det låter som det ska! Kämpa vidare för det du (och det lagen) står för... P.S. Nej, man ska verkligen aldrig jävlas med en gravid kvinna, då får man smaka på jyrgen, haha.

2009-03-25 @ 21:26:51
Postat av: En svärmorsdröm

Haha du e ju klockren!

2009-03-25 @ 21:38:32
URL: http://ensvarmorsdrom.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Tummen upp till dig.. lycka till :)

2009-03-25 @ 21:38:48
URL: http://minitjejens.blogg.se/
Postat av: Kristin

Det låter som mitt jobb ungefär, de ville få det till att jag inte hade rätt att vabba en halv dag, bara för att det blev lite mer krångligt för dom. Jag fick förklara för min chef hur vab funkar och vad som står i lagen som reglerar detta. Men nu vet han i alla fall!



Du gör helt rätt!

2009-03-25 @ 22:13:24
URL: http://winnertaco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0