Drömmer mig bort...

Hej på er allihop!

Här sitter jag och drömmer mig bort. Längtar till flytten hem som är planerad till den första oktober. Funderar över hur jag ska få ihop det med bilar och släp, vad jag ska ha med mig och vad som ska säljas.

Än sålänge kommer jag bara på två saker som jag vill ta med i möbelväg. Brudkistan och TV'n. Inte för att TV'n är så mycket att ha, men den duger sålänge. Om inte annat till barnrummet.

Har kikat på IKEA.se och knåpat ihop ett komplett hem. Alltifrån ny soffa till ny säng, köksbord, barnsäng, spjälsäng, ja - hela kittet!

Priset landade på 21.000:- inklusive frakt. Inte så farligt ändå måste jag säga.

Ska jag ta med mig allt gammalt skräp härifrån och hem så kommer det kosta mig minst 2800:- bara i soppapengar.
Tar jag bara med det jag "måste" så räcker det med 700:- i bensinpengar.
Sen tillkommer kostnad för släp. Möblerna jag har här kan jag säkert sälja för iallafall två till tretusen. Om inte mer.

Så. Nog är det värt att passa på att få ett nytt, frächt hem nu när jag faktiskt har pengarna till det. Eller vad tycker ni?





Ja, drömma kan man ju alltid. =)




Kommentarer
Postat av: anna

Flytta hem.. som i hem askersund..?

2009-03-17 @ 21:45:16
URL: http://strawberrrry.blogg.se/
Postat av: Maria

Klart du ska unna dig nya möbler om du har råd! Den där sängen har jag, fast i ek...gudomlig :-)

2009-03-17 @ 23:38:42
URL: http://northtwig.blogg.se/
Postat av: Sabina

ta inget ikealån bara. Det är asdrygt att betala tillbaka, även om det är räntefritt

2009-03-18 @ 05:29:17
URL: http://www.metrobloggen.se/sabz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0