En allvarlig funderare

Ni som följer bloggen har nog inte kunnat missa personen som ständigt trakasserar mig. Här i veckan gick det så långt så det eskalerade i telefontrakasserier efter en riktig snurr i huvudet på människan.

Jag hade enligt henne skrivit om henne och hennes man här i bloggen, något som jag verkligen inte gör.

I sju år har människan hållt på. Två polisanmälningar har jag fått på mig, som lades ner omgående eftersom jag inte begått något brott. Däremot fick jag frågan: Vill du göra en motanmälan? Det hon håller på med klassas som trakasserier.

Mitt svar blev då Nej. Jag orkade inte, har ingen energi över till den människan.

Men nu efter veckans händelser så känner jag ändå att det kanske är dags att ta tag i det. Konsekvenserna för henne kommer bli stora. Människor som är misstänkta för brott får till exempel inte arbeta inom barnomsorgen. Arbetar de med politik så kommer partiet att utreda om det är värt att ha dem kvar. Visar det sig att personen sysslat med bidragsfusk samt falsk vittnesbörd så är det än mer allvarligt.

Jag kommer faktiskt att anmäla.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Du vet vad jag tycker. Anmäl henne och låt henne stå för konsekvenserna av sitt handlande.

2009-03-13 @ 11:18:00
Postat av: filiduttan

oj :-O Men ja det sätter kanske punkt, hoppas jag!

2009-03-13 @ 12:00:19
URL: http://filiduttan.com
Postat av: Kim o Leo

Ja GÖR det nu, fan nog får vara nog

2009-03-13 @ 17:23:44
URL: http://mylifeasgizzy.blogg.se/
Postat av: Becca

Det tycker jag du gör helt rätt i! Sju år är ju en ganska lång tid, den här kvinnan behöver nog vård på något sätt :/ Lycka till!

2009-03-14 @ 12:36:24
URL: http://grrsexymama.blogg.se/
Postat av: Monica

Det är bra att du iaf orkar ta tag i saker. Jag vill inte ha en sån kvinna jobbandes bland mina barn.

2009-03-14 @ 17:30:21
Postat av: anna

fortfarande?!? Shit, att hon är jobbig o aldri ger upp, men du r stark som orkar stå på dig o gå vidare!!! Hoppas verkligen du polisanmäler så d kan få ett slut!!

2009-03-14 @ 22:45:20
URL: http://strawberrrry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0