Utelåst...

Fy vad pinsamt det blev igår kväll.

Jag jobbade ju sent, till kl 22. Vid 21.30 var jag så trött och började bli yrslig, så jag gick ut för att ta frisk luft för att piggna till. Nog gjorde jag det alltid...

Vi har nyckelbrickor till jobbet. Men det funkade inte att ta sig in med den efter kl 21 tydligen. Ny regel som ingen informerat mig om.

Ja, där stod jag. Det ringdes till kundservicen, eftersom drifttelefonen var på min plats, långtifrån den andre stackarn som var kvar därinne.

Han svarade och sprang ner för att öppna. Det var bara det att han stängde ena dörren in till kontoret, vilket alltså resulterade i att vi blev utelåsta båda två.

Great!!

Vi knackade på och försökte få städarens uppmärksamhet, vilket inte gick så bra. Jag ringde min chefs chef och förklarade läget. Han i sin tur ringde din chef, som i sin tur ringde nån annan som bodde i närheten som hade nyckel. Under tiden sprang jag runt till andra entrén, där det finns fönster, och knackade och viftade.

Tillslut fick städaren syn på mig, så han släppte in mig.

*tack och lov*


Som tur var var det ingen kö.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0