Vad som hände...

Min son fick ett utbrott i morse som beror på hans sjukdom, som är en form av autism. Detta var jag såklart tvungen att parera - han gör sig själv illa!

Detta gjorde att jag blev försenad till arbetet. Tjugo minuter.

Jag ringde in innan mitt arbetspass började och meddelade förseningen och givetvis också orsaken.

Trots detta fick jag olovlig frånvaro.

Hade sonen haft astma och fått ett sådant utbrott så hade jag säkert inte blivit ifrågasatt angående min försening. Då hade det loggats som det ska - som Vård Av Barn.

Något som är om något ÄNNU sjukare:

Hade jag inte lyckats parera hans utbrott, gett upp och ringt in och sagt att jag blir hemma hela dagen - DÅ hade jag loggats som hemma med vård av barn!  

Eller om sonens förskolepersonal ringt 20 minuter innan mitt arbetspass slutade och kallat dit mig, samma sak där, Vård AV Barn, utan tjafs!

För så säger rutinerna mina vänner. Sen när har en arbetsgivare fått tillåtelse att inskränka lagen med sina rutiner? För det är precis vad de gör i det här fallet. De sätter egna rutiner som inte går ihop med vad lagen säger.

Får någon ihop det logiska i detta? Förklara!!

Men så här är det väl. Detta är väl första smakportionen av den beska verkligheten i att ha ett barn med ett dolt handikapp.

Tackar och bockar! *svär*

Kommentarer
Postat av: ღ Sofiα Werℓin

neej det där kan det inte ta som olovlig frånvaro...

du ringde ju in!!

vad arg jag blir av att läsa sånt!

2009-03-25 @ 21:49:58
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Azer

Låter helt sjukt att du ska få olovlig frånvaro! Helt rätt att du går vidare med denna sak.. fan du har ju nog med allt annat tycker ja! Puss på dig o du starka kvinna!

2009-03-25 @ 22:24:05
URL: http://azerola.blogg.se/
Postat av: JENNIE - modeblogg

fin blogg:)

2009-03-25 @ 22:25:58
URL: http://mrsjenni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0