Strålande sol!!

Sov länge idag på grund av en incident som hände inatt. Vi var på skogsfest bland zombies och en massa andra skumma människor. Sen vidare hem till Kim för att gå igenom lite babykläder. Härlig kombination. ;)

Iallafall. Söte Hardy hälsade fint på mig och jag fick nässelutslag på armen. Fick allergitabletter av Kim som hjälpte. Iallafall ett par timmar, sen fick jag svårt att andas. Tog ytterligare en tablett samt en bricanyltablett, men det hjälpte föga. När jag hade suttit och pipit ett tag och tillslut fick jobbigt att prata så ringde Kim 112. Och det var ju en historia för sig.

Efter inhalation av vad det nu var i ambulansen så kände jag mig bra igen och syresättningen gick upp ordentligt. Men trots det körde de mig till förlossningen(??!). Hallå, allergichock, inte föda barn!!

Första frågorna: "Blöder du? Läcker du vatten?"

"Uhm. Nej. Jag hade lite svårt att andas bara. Men det är bättre nu."

"Ja men vi vill bara kolla hjärtljuden först. Rör barnet på sig?"  frågar läkaren samtidigt som sköterskan försökte få in hjärtljuden utan att lyckas.

"Ja, han rör på sig, man ser tillochmed UTANPÅ magen att han sparkar."

"Ja eftersom vi inte får in hjärtljuden så blir det ett ultraljud."

Hjärtat slog (nähä!!) och allt såg bra ut. Vidare till medicinakuten där jag TROTS att jag var bra fick ligga med övervak i några timmar. Hade lite förhöjd puls och syremättnaden var inte riktigt 100 och jag var rödflammig tydligen. Så det blev cortison. Sen sömn på en hård bår med apparathelvetet som pep var och varannan minut på grund av hjärtklappningen jag fick av all jäkla medicin.

Var hemma vid 10 i morse lagom pigg och glad, med recept på nån inhalator. Tycker det var lite väl mycket uppståndelse för lite allergi. Sov väl till kl 14, sen ville Linnéa ha sällskap på stranden. Så jag rotade fram bikinin och drog iväg.

Härligt som tusan!




Snart dags för dusch och soffmys. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0