Förtal, mot vem?

Jag förstår inte hur anmälaren får ihop det. Är det jag som är lost, eller är någon otäckt paranoid? Inlägget som anmälts handlar om att vi har skrapat ihop pengar till ett biobesök. Inte om någon utomstående som den anonyma kommentatorn samt anmälaren påstår. Ja ni, ni får läsa själva nedan:


 


From: *******@blogg.se
To: *********@hotmail.com
Subject: Fwd: Kaosetsgudinna.blogg.se
Date: Thu, 22 Oct 2009 13:15:48 +0200

Hej,
Jag har fått en anmälan mot din blogg.
Du bör se över kommentarerna för det är väl där som
det påstådda förtalet finns
Du är ensam juridiskt ansvarig för det som publiceras på din blogg,
även kommentarer.
mvh
/roland


Vidarebefordrat brev:
Datum: on 21 okt 2009 14.27.12 GMT+02:00
Ämne: Kaosetsgudinna.blogg.se
Hej Blogg.se.
Jag läser denna blogg (www.kaosetsgudinna.blogg.se) då och då.
Dom skriver nedvärderande saker och folk och hennes barns pappa.
Ett exempel finns i inlägget 'det finns vist pengar' där dom skriver att
en person har legat på psyket och annat.

Kommentarer
Postat av: filiduttan

Jag tolkar detta som att de som kommenterar just erkänt vilka dom är... hmmm

2009-10-22 @ 18:22:29
Postat av: Anonym

2 sladderkäringar som kränker andra för att må bra själva.Men törs inte stå för vad dom säger. Priset kan bli för dyrt och det har det ju redan blivit?

Känn er inte kränkta nu och börja med"psyk-tabletter-

och vissa antydningar till Huddinge.Alla vet ju vilka ni är och vilka ni menar,förstår ni inte det?Ni två perfekta mammor och psykologer.GRATTIS!

2009-10-22 @ 22:39:09
Postat av: filiduttan

Kränker vem? Anonym kommentator hur i hela friden kan någon ta åt sig då? Är du paranoid eller? Det enda man ser här är att du sitter i Huddinge (från IP-adressen om du vet vad en sån är?). Dumma kommentarer får dumma svar. Och vad har du med att göra att Kaosets Gudinna ska på bio med sin familj? Ps. Jag äter redan massa mediciner dom funkar TOOOPPPEEEENNNN ;)

2009-10-22 @ 23:32:59
Postat av: Anononym

Ni vet precis vad jag talar om och en gång till kommer :Paranoid,om du vet att du är sådan,Dumma kommentarer får dumma svar mm.På prispallen står någon som är oskyldig.Men bryr ni er,det tror jag inte.

Här gäller ordflödet framför tanken.

2009-10-22 @ 23:57:23
Postat av: filiduttan

läs igenom det du skriver, du framstår verkligen som du är full eller berusad av annat. Lägg dig och sov, surfa nyktert i fortsättningen! Varför är du i en blogg du inte gillar?

2009-10-23 @ 00:00:34
Postat av: Anonym

För att det skrivs skit skvaller och förtal.Ni är inte ens läskunniga att se och förstå vad jag menat med förra inlägget ,har ni tagit något?(Funderar)

Nu ska jag lägga mig för i morgon ska jag verkligen ha trevligt och inte sitta och prata med två skvallertanter!Ha,HA......

2009-10-23 @ 00:14:06
Postat av: filiduttan

Skvaller och förtal mot vem????!?!! Kan inte den som känner sig "förtalad" berätta det då? Kaosets Gudinna må väl ändå få berätta om sitt liv och sin familj och om hon ska på bio ska det väl ändå inte eskalera till att någon tappar förståndet och kallar det förtal?

2009-10-23 @ 00:20:34
Postat av: Sabina

Anonym kanske ska slå upp ordet 'förtal' i en ordbok (:

2009-10-23 @ 13:38:22
URL: http://www.metrobloggen.se/sabz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0