Hektisk dag

Som det kan köra ihop sig ibland. Morgonen var rejält stressig med en liten som prompt skulle ha mat i samma veva som storebror skulle göra sig iordning och åka till dagis. Ibland önskar man att man hade fler händer.

Men, vi kom i tid tack och lov och det har varit en bra dag även idag för oss alla!

Kevin hade "röris" idag, vilket han har varje torsdag. De dansar och gör olika rörelser till musik. Idag var första gången som Kevin var med och han klarade av precis alla rörelser. Det är jättekul att se hur han utvecklas av att ha fasta rutiner och aktiviteter på förskolan. Han har ju lite längre startsträcka än många andra barn och måste observera först innan han själv deltar i aktiviteterna. Så hade det här varit en engångsgrej så hade det aldrig gått. 


Jag och William har varit på kurs i Örebro, som habiliteringen håller i. Det är fjärde kurstillfället nu, men tredje för mig. Den första gången födde jag barn några timmar innan och hade därför inte möjlighet att närvara. ;)
Nästa vecka är det två kurstillfällen och vid det ena ska alla barnen få träffas för första gången. Det ska bli spännande!


Mer då? Livet leker, jag trivs som fisken i vattnet. Har inte något att klaga på. Inget som jag kan påverka iallafall och jag tänker inte lägga ner energi på sånt som jag ändå inte kan ändra på. Energitjuvar har jag fått nog av! =)



Hur är det med er?
   

Kommentarer
Postat av: Kristin

Här är det skit, men tackar som frågar ;) Ja, du om nån borde ju veta hur det är när man har konflikter med förskolan... Gaaaaah!

2009-10-08 @ 19:36:17
URL: http://winnertaco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0