"Hörrni fittor!!!!"

Så var det dags igen. Kevin har snappat upp nya fina ord.  Idag har han kallat tjejerna på dagis för fittor.
Jag brukar försöka tänka på att inte göra någon stor sak av det, för då blir det bara värre. Men jag var bara tvungen att fråga vem det var som sa så, för det ordet ingår inte i min vokabulär.


"Så sa pappa till min farbror och då skrattade hela familjen" svarade Kevin.

"Mina barn tycker det är roligt när jag säger fula ord!" förklarade han sen.





"FAAN" och "JÄVLA" är andra ord som används flitigt. Han har även gått och flikat in "SKIT" och "SKITER" i var och varannan mening.

Ja, det här med kommunikation och samspel är ju Kevins svagheter. Och när han säger såna här saker så får han uppmärksamhet. Fast det blir ju så fel!


Vad sjutton ska jag göra?! Ikväll är det föräldramöte på förskolan. Jag kommer skämmas ögonen ur mig...

Kommentarer
Postat av: Malin

OJ :-o Vilka ord. Fan och jävlar är väl ändå okej fula ord eller vad man säger. Skäms inte. Förklara för föräldrarna om det kommer upp.

2009-10-05 @ 17:33:59
URL: http://www.purpelangel.blogspot.com/
Postat av: filiduttan

Tycker du kan meddela förskolan om läget, och så skriva nytt umgängesavtal där de som inte gynnas Kevin kan uteslutas ur. Ingen har RÄTTIGHET till ett syskonbarn eller barnbarn om inte förhållandet GYNNAR barnet. Och det gör det uppenbarligen inte. Föreslagsvis kanske umgänget ska vara övervakat i fortsättningen eller helt ske på ditt hemmaplan. Kanske ska föreslå familjeterapi för den sidan av familjen så de kan samarbeta bättre?

2009-10-06 @ 14:03:36
Postat av: Anna

En del borde inte få avlas på helt enkelt! Låter som det är en hel familj som borde kastreras/steriliseras!

2009-10-11 @ 23:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0