Ingen vanlig födelsedag!

Så blev man plötsligt ett år äldre.

Vi har haft en mysig dag hela familjen. Först var vi iväg till Upplevelsen med Kevin och de andra barnen från utbildningen jag går på. Oj vilken hit det var, vilket ställe! Och så trött man kan bli av en massa nya intryck och två timmars intensiv lek!

Upplevelsen är ett ställe vi ska gå till en gång i veckan, för att träna på samspel och koncentration. Vi har valt att boka bild- och formrummet, där vi ska pyssla i ungefär en timme. Efter det blir det lite lek i aktivitetsrummet, för att sedan slappna av i bubbelbadet.

Pyssla är något som vi gör alldeles för lite här hemma. Vi har försökt, men det är svårt med en herre som har brallorna fulla av myror. Nu kommer vi vara i ett separat rum, bara vi, så vi kan skärma av alla andra intryck. Vi får se hur det går, men övning ger färdighet säger de som vet.

Lite bilder från Upplevelsen:

  

 

 

När vi väl kom hem var det dags att ta tag i projekt bakning och matlagning. Så från klockan 18 har jag stått framför spisen och bakat hallongrottor, chokladsnittar, dumlekakor och American cookies, samt lite snabbmat i form av pommes, köttbullar och bearnaisesås. Under allt stök fick jag besök. Då bjöds det på hemgjort äppelpaj med vaniljsås som jag rörde ihop igårkväll.
(Jag kan jag med, när jag har lust... ;) ) 

Imorgon blir det bullbak, tårtbak och smörgåstårtefix. För på söndag fyller Kevin hela 5 år! =)

 

KRAM PÅ ER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0