"Pärlan" och "Tänk" (samma person)

Filiputtan som du kallar henne för är en av mina närmsta vänner och väl insatt i mitt liv (och liv om du nu även syftar på midjan). Vi har pratat flera gånger i veckan i 10 års tid, bra mycket längre än vad du har "känt" mig. Hon är mer än välkommen att kommentera här.

Däremot har jag bett dig ett flertal gånger att låta mig vara. Hon kommenterar dessutom med sitt smeknamn.

Du vågar inte visa utåt vem du är, utan jag har via IP spårat upp dig eftersom du och din familj har kommit med diverse hot och andra former av trakasserier under flera års tid.

Allting (den här gången) handlar om att du inte gillar att jag flyttade "hem".

En fråga. Vad har han gjort för att försöka få till ett bra umgänge?


Kommentarer
Postat av: annika

Vilka idioter, de är bara avensjuka på dig. Du är en fantastisk mamma,(vad jag förstår igenom bloggen) och så klart en GRYM(!) blogg som i alla fal jag följer dagligen.

GO GIRL I like you.

2009-10-29 @ 23:56:59
URL: http://animissen.blogg.se/
Postat av: filiduttan

Ha en bra helg gumman! Vi drar till Lappland och spökar!

2009-10-30 @ 11:15:21
Postat av: Pumpa

Hej på dig.Du tror att du vet vem som skriver,men det är fel,fel,fel.Men jag är väl insatt i familjen som du djävlas med och lämnar ut information som är kränkande på alla sätt.Pappan med din och hans son,det är pengar som förhindrar fram och återresa.

När han vill tala med pojken i telefonen så vill han inte.Har du försökt att lösa det här,det var du som flyttade.

2009-10-30 @ 18:22:01
Postat av: Kaosets Gudinna

Ja, det var jag som flyttade, för att jag såg till mina barns bästa! Eftersom det är mer än 10 mils avstånd mellan oss så finns det praxis som säger att man ska dela på reskostnaden utöver den sträckan. Jag har erbjudit mig att pröjsa halva den totala reskostnaden, alltså mer än vad praxis säger. Godtas ej (här snackar vi om max 500 kr i månaden som vi ska lägga vardera). Jag har också erbjudit mig att låna ut min lägenhet här hemma de gånger han vill ha Kevin, så han kommer ner ytterligare i pris. Godtas ej (250kr/mån). Det är inte meningen att jag ska sitta och betala hela kostnaden. Lite får han stå för själv, lite ansvar får han ockå ta. Han är ju trots allt vuxen, eller hur? Han har all möjlighet i världen att spara undan de där futtiga slantarna men det vill han ju inte. Hans ekonomi är hans problem, jag har min egen att ta hand om.



Kevin och telefoner går inte ihop heller. Han pratar inte med någon i tele och det vet du om.



Som du kanske förstår så finns det fler saker än umgänge som är viktigt för Kevin. Vi här hemma sköter precis allt som har med honom att göra. Vi lägger tusentals kronor och massor av tid varje månad för hans habiliteringsträning. Bara JAG har tankat för 3000:- den här månaden. Hur mycket D har lagt på soppa och förlorad arbetsinkomsy vill jag inte ens veta.



Lite får faktiskt hans pappa fixa själv, om nu intresse finns.



Ett tips, om ni i familjen vill hjälpa honom. Ge honom en slant varje gång han hjälper er med något, som tex hämtning av barn på dagis, hundvakt, dammsugning eller vad det nu må vara. Ni är ju ett gäng som är duktiga på att ta emot, men som inte ger nåt i gengäld. ;)

2009-10-30 @ 22:19:10
URL: http://kaosetsgudinna.blogg.se/
Postat av: gina

heej där allt väl ? såg ni på idol vad tyckte ni va det rätt val att erika fick åka hem ?

2009-10-30 @ 23:10:32
URL: http://metrobloggen.se/ginazhubi
Postat av: sabz

Gode fan vilken pajkastning...fattar inte hur du står Jenny. Men men, vissa är helt enkelt råttor (:

2009-10-31 @ 03:10:30
URL: http://www.metrobloggen.se/sabz
Postat av: Kaosets Gudinna

Ja Sabina, att de aldrig ger sig? Du har ju varit med från början och sett och hört det mesta från båda sidor, med tanke på vad för pip du var vän med förut. Allting ska vara serverat, inget eget ansvar finns tydligen. Vore kul om vissa lärde sig torka sina egna rövar istället för att kräva att andra ska göra det åt dem hela tiden.

2009-10-31 @ 13:33:44
URL: http://kaosetsgudinna.blogg.se/
Postat av: Bio

Bio borde vi g´´ på då blirt man popuilär!

2009-10-31 @ 19:37:44
Postat av: Bio

Bio borde vi gå på då blir man populär!

2009-10-31 @ 19:39:10
Postat av: Kaosets Gudinna

Jamen DET var ju ett konstruktivt svar. As usual...

2009-10-31 @ 19:43:59
URL: http://kaosetsgudinna.blogg.se/
Postat av: filiduttan

Jag vill också se rosa elefanter!!!!!

2009-11-01 @ 19:33:12
Postat av: 1

2009-11-03 @ 21:24:10
Postat av: kränkande

Den mest kränkande av alla kommentarer=Ditt sista "tips"Du gav till en pappa som önskar att få träffa sin son men inte har pengar till resor;Då hänvisar du till att passa barn,gå ut med hund,kasta sopor, dammsuga ,hämta barn på dagis,Passa hunden mm.

Liknande projekt rekommenderas 13.14 åringar.Han är 30 år!

och står just nu till arbetsförmedlingens ansvar.

Men en dag får han förhoppningsvis upprättelse för att en pappa kan älska sin son lika mycket som mamman.Du har själv bett om hjälp många gånger och vi har alltid ställt upp och hämtat pojken.

Det är bara sorgligt eller hur;En handikappad pappa och en handikappad son.Vi ger upp du har ju egen vårdnad,men det finns inget försvar att du tar din son från sin pappa bara med makt när du själv sett att vi under hela våren och sommaren hur vi tagit emot honom på en gång utan tvekan när du ha bett om hjälp akut, när ingen har velat ställa upp där du bor nu! Jag säger inte mer:Gå till Ditt Samvete,Blanda in inte dina störda väninnor som inte alls känner till det här.

2009-11-03 @ 22:09:43
Postat av: Kaosets Gudinna

Som du vet så är det där saker han redan gör, utan att få något tillbaks av er. Han hämtar redan barn på dagis. Han rastar redan er hund. Och du, det är inte arbetsförmedlingens ansvar att han ska ha råd med några umgängesresor. Det är hans eget. För vet du, även en person med en neuropsykiatrisk FUNKTIONSNEDSÄTTNING (inget handikapp) har eget ansvar över sitt liv. Och vadå NI har ställt upp att hämtat pojken? Vad jag vet så är det jag och D som har suttit och åkt. Och vadå ge upp för att jag har ensam vårdnad? Vårdnad har ingenting med umgängesrätten att göra. Och vadå tar sonen ifrån sin pappa? Han har all möjlighet i världen att fixa till så han har råd med de där 500 kronorna i månaden. Jaf har ingen möjlighet att stå för allt, jag har min egna ekonomi att sköta. Försök inte att få mig att få dåligt samvete. Jag är den som har tagit ansvar för sonen under alla dessa år vi varit isär. Det är jag som har pusslat för att få ihop vardagen med allt vad det innebär. Det är jag som har fått pussla massor för att få en dräglig tillvaro. Och det säger jag inte för att klaga, det är bara så livet ser ut. Man får välja mellan att bo i en stor lägenhet eller ha råd att ha mat på bordet och kläder till barnen. Prioriteringar. <b>Eget ansvar över sin egna tillvaro.</b> Bara det här med att DU lägger dig i precis hela tiden, medan din son är tyst, visar ju på hur mycket av det han har lärt sig i livet. Mamma fixar allt. Eget ansvar finns inte. Det har han tydligen inte fått lära sig. Dags att göra det nu istället för att ständigt kräva en massa från andra. Och du, vart tog den konstruktiva kritiken vägen? Fortfarande bara en massa dravel. As usual.

2009-11-03 @ 23:40:30
URL: http://kaosetsgudinna.blogg.se/
Postat av: filiduttan

Vilken tur att inte alla AS blir torkade i röven av sina familjemedlemmar. Jag hade inte uppskattat några av mina föräldrar där bak. Bra Jenny att du vill lära K att vara självständig trots sin funktionsnedsättning! Eloge till dig!



Till "Kränkande": Om "STÖRDA VÄNINNOR" syftar på diagnoserna adhd, asperger och bipolär... så okej ;) ... du kanske känner till de diagnoserna? Eller?



2009-11-03 @ 23:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0