Tjuvlyssnar...

Kevin sjunger sin favoritlåt, som han självklart kan utantill. På skånska, i sann Afzelius-stil...


Om du är riksbankchef så kan du spekulera bort miljarder,
och låta Svensson skjuta till när det blir underskott i staten.
Men drar du av för brännvinet till årsfesten på banken,
så framställs du i medierna som rena rama gangstern.

Är du minister får du flyga första klass och äta hummer.
Och att du vräker dej på lyxhotell är det ingen som fördömer.
Men är du klumpig nog att ertappas vid godisautomaten,
när du handlar med kreditkort som egentligen tillhör staten;

Då är det farväl till släkt och vänner,
och alla andra som du känner.
För sådan är moralen i den svenska jämmerdalen.
Ska du fiffla ska de va' rejält,
det kan vi acceptera.
Men myglar du med småsaker så får du schavottera.

Om du misshandlar din hustru, och förtrycker dina ungar,
och super upp din lön, så väljer grannen din att blunda.
Men om du inte sörjer för att gräsmattan är ansad
då är det hus i helvete; Då blir grannen fly förbannad.


(Farväl till släkt och vänner, Björn Afzelius)


Kommentarer
Postat av: Sabina

så sant så sant

2009-10-23 @ 13:35:30
URL: http://www.metrobloggen.se/sabz
Postat av: Annie

Hej Jenny!!!



Har en fåga om hår blekning. Håller på å bleker bort mitt svarta hår som ser ut som kaos efter en blekning och undrar

Kan man bleka de igen samma dag ? Alltså 2ggr på samma dag ?



Kram i massor från mig!!!

Postat av: Annie

Hej hej



Allt é toppen bra, hoppas att de é de med dig/er med ?

Ska slänga i omgång 2 nu så får vi se hur de går ?! haha

Postat av: Annie

Hittade inte MITT blogg inlägg :-(

Postat av: filiduttan

Du, har du testat mineralfoundation på tal om massa hår och skönhet, grymt bra... men en djungel hitta rätt nyans... jag tycker ALLTID de i butik väljer ut FEL nyans... även fast man tex ställt sig vid ett fönster för att slippa det gula ljuset från deras butiksbelysning. Jag menar kan inte ens personal välja rätt nyans, hur ska man tänka då?! Och hur fan gör tillverkarna, blek jävel som man är så passar typ inget... ja förrutom EverydayMinerals som jag nu blivit frälst av. Nåväl, du borde skapa en hår&skönhetskategori =P

2009-10-23 @ 22:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0