Gravid för tidigt?

Nej förtusan, jag är inte gravid igen. Det vore en omöjlighet.

Jag funderar dock lite över när man egentligen får skaffa barn. När det är okej för omgivningen.
William var ju inte direkt planerad och det blev ramaskri bland en del. Jag och pappan hade bara varit tillsammans i 7 månader när han blev till. Och visst är det tidigt, men men.

Omgivningen har en förmåga att tycka och lägga sig i väldigt mycket. Ibland lite för mycket. När såkallade vänner skriker åt en att man ska göra abort för att man plötsligt inte tycker, tänker och framförallt agerar som de anser att man ska göra, då har det gått lite för långt.

Jag säger såhär:





Allt liv som skapas har en mening. Ta vara på livet!




Det har bevisats för mig de senaste veckorna. Om det inte hade varit för William... Ja... Vågar inte ens tänka tanken.


Idag har det varit en tung dag. En riktigt tung sådan. Men vår lille Wille har varit en ljuspunkt idag. På sorgens dag.


Du hann vara gammelfarfar i två dygn. Du hade vetat om att du blivit det i ett halvt dygn. Sen lämnade du jorden. Jag vet att du alltid kommer vara en skyddande ängel över våran William.


RIP gammelfarfar.


Kommentarer
Postat av: Annika

Ååå. Hoppas ni mår bra ändå. RIP!

2009-09-25 @ 17:18:16
URL: http://animissen.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är aldrig rätt för andra när man skaffar syskon. Alla har åsikter.



Beklagar sorgen.

2009-09-27 @ 21:03:55
URL: http://www.purpelangel.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Beklagar :( Ska William få ett mellannamn efter gammelfarfar?

2009-09-28 @ 16:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0