Möte med förskolan

Så var det också avklarat, för den här gången.

Vi har suttit ner och ansökt om resurs till sonen. Det är ju ledningen som bestämmer om behov finns och om det finns tillräckligt starka skäl att öppna plånboken, så än finns inget definitivt svar. Har dock fått ett underlag från BUP där det klart och tydligt står att Kevin är i behov av extra stöd på förskolan. Vi får hålla tummarna och hoppas på att man slipper ta fram den STORA stridsyxan.

Det diskuterades dagistider. Att sonen inte kan gå långa dagar på förskolan, det blir för mycket för honom.

Men frågan är ju hur jag ska få ihop det med jobb och ekonomi. Måste klura på det och komma på en lösning nu under jul och nyårshelgen. Måste ta reda på vad jag har rätt till.

Undrar om det är läge att kontakta Försäkringskassan igen och tjata hål i huvudet på dem? Blir många samtal dit...

Känns som att jag börjar få struktur på allt igen, även om allt är långtifrån klart.

Tack till alla som är förstående och är med och stöttar. Arbetskamrater, chefer, vänner, familj, exfamilj... Alla! =)

Kram!

Kommentarer
Postat av: jenny

Hej .

Nyss börjat läsa din blogg,

vad har din son för problem? (hemskt det lät) min (4 år) dotter har fått stödfröken då hon har talfel , och det leder till konflikter att aldrig bli förståd.

Så jag frågar av nyfikenhet. Kram jenny

2008-12-18 @ 17:44:32
Postat av: jenny

hej läste igenom bloggen snabbt , httade din sons diagnos , hur ställer man aspergers syndrom så tidigt? Kommer inte det i tonåren ? Om ni har hans diagnos på pappar med så ska dagis och kommun hjälpa dig , har man inte lag på det ? Tänkt på söka någon slags kontaktfamilj? Tänkte med för din egen del , avlastning . Kram jenny

2008-12-18 @ 17:53:42
Postat av: Sabina

Men om man har barn så har man väl rätt till att inte jobba full tid? Hade folk på mitt föra jobb som bara jobbade 75% och hade barn. Vet iofs inte om det var företaget som betalade de resterande 25% eller om det var försäkringskassan eller liknande, men kolla upp det.

2008-12-18 @ 20:26:10
URL: http://www.metrobloggen.se/sabz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0