Besök hos ögonläkaren

Gick dit med sonen i tron om att det var en engångskoll. Det skulle det också ha varit om inte...

*...läkaren upptäckte att sonen har en lätt skelning (syns knappt, men det måste hållas koll på)

*...han tidigare varit opererad för ROP, vilket innebär att vi ska dit en gång till och få ögondroppar och en grundlig synundersökning

Så, nu är det ytterligare en karusell med läkarbesök igång. Minst två besök till hos ögonläkare. Nästa gång ska vi till samma läkare som konstaterade att en operation behövdes pga ROP. Detta var 4 år sedan nu, mitt under tsunamikatastrofen.

Jag säger som Kevin sa när vi satt på bussen (ja, vi valde buss istället för pendeltåg):

"Mamma jag får ju en ny tjej varje vecka!!"



Det är BVC-läkare (kvinnlig)
BVC-sköterska (kvinnlig)
Ögonläkare (manlig med kvinnliga assistenter)
Barnläkare (kvinnlig)


och så ska vi ju även till terapeuten som även det är en.... kvinna...

Ett andra citat från bussresan:

Sonen sitter och lipar åt en man som står mittemot oss.

Jag: Dra in slipsen Kevin, annars kanske en fågel kommer och bajsar på tungan!

Kevin: Hur ska fågeln kunna komma in på bussen då mamma?


Tji fick jag...

Kommentarer
Postat av: Piratmamman

Smart unge du har :-)

2008-11-21 @ 15:43:52
URL: http://annasminipirater.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0