Försäkringskassan

Då var det dags att ta tag i en annan del av den här härvan. Försäkringskassan. Måste höra mig för vad som gäller för att kunna få vårdbidrag. För det här går inte ihop sig.

Det blir minst en frånvarodag per vecka från jobbet i och med utredningen och alla stödinsatser.
Dessutom har sonen jättesvårt för stora folksamlingar och blir extra stressad när det ska till att exempelvis åka kommunalt. Man blir bra svettig alltså. Minns en tågresa från i somras, då sonen skrek rätt ut i 2,5 timme. Var totalt blockerad, slogs och sparkades och bara skrek högt rätt ut. Bra svettigt var det. Så, att kunna ha bil vore det bästa, speciellt nu när det är en massa läkar- och terapeutbesök inplanerade. För om dagen startar med en lång konflikt på grund av en resa kommunalt, så kommer sonen vara så uppe i varv vid besöken så då är det än svårare att hjälpa honom.  Att därför kunna ha tillgång till en bil vore en stor hjälp. Som det ser ut nu har jag inte råd.

Sen har vi det här med dagis. Jag får ont i magen bara av tanken på att behöva lämna honom där, i och med vad som framkom i enkäten de fyllde i inför utredningen:

"Kevin är avskärmad, orolig, säger ofta att han inte mår bra, klarar inte av stora grupper eller instruktioner. Visar inget intresse för de aktiviteter avdelningen planerar."

Och rektorn vill inte hjälpa till med stödinsatser.

Nej, vi måste få hjälp NU. Inte om ett år. NU !!

Kommentarer
Postat av: Wildrat

Läste på Blondinbellas blogg att du är intresserad av LCHF. Vill bara tala om för dig att på www.kolhydrater.ifokus.se kan du få mer information, recept och ställa frågor. Läs även gärna på www.lchfimalardalen.se och www.kostdoktorn.se, där finns mer info.



LCHF är bra för barn också, särskilt barn som har ADHD och liknande problem. De blir lungnare och har lättare att koncentrera sig bara av att ta bort kolhydraterna och äta fett istället. Det finns några som talat om det på kolhydrater i fokus.

2008-11-27 @ 10:24:25
URL: http://www.lchfimalardalen.se
Postat av: ida

usch, jag hatar fk... Jag fick ett litet fint inbetalningskort från dom förra veckan. Eftersom mitt förra jobb inte la in ordentligt när jag hade VAB så blev jag återbetalningsskyldig... 5700:-... Och datum för dessa "felaktiga" utbelningar var daterade år 2006. Jag var alltså hemma och vabbade, men min arbetsledare då glömde lägga in det, så jag fick lön och vabb, inget jag reflekterade över då...

Vill även passa på och säga att du verkar vara en oerhört stark person, även fast du själv kanske inte ser det så...



kram

2008-11-27 @ 12:25:40
URL: http://smiley81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0